دوره 14، شماره 9 - ( 1393 )                   جلد 14 شماره 9 صفحات 203-210 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dehghan Manshadi M, Pourfatah F. Numerical Study about Role of Ground Effect on Flow Transition fromLaminar to Turbulent Regime at Low Reynolds Numbers. Modares Mechanical Engineering. 2014; 14 (9) :203-210
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-8963-fa.html
دهقان منشادی مجتبی، پورفتاح فرزاد. بررسی عددی تاثیر پدیده ی اثر سطح بر گذر جریان آرام به آشفته در اعداد رینولدز پایین. مهندسی مکانیک مدرس. 1393; 14 (9) :203-210

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-8963-fa.html


1- استادیار دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان
2- دانشگاه مالک اشتر اصفهان
چکیده:   (3617 مشاهده)
تمرکز مطالعه¬ی حاضر بر روی گذر جریان آرام به آشفته حول ایرفویل متقارن SD8020 در جریان آزاد و تحت پدیده¬ی اثر سطح با اعداد رینولدز پایین چهار هزار در زوایای حمله 5 و 8 درجه می¬باشد. برای حل معادلات RANS ناپایای حاکم بر جریان از روش حجم محدود استفاده شده است. نتایج با داده¬های تجربی دیگران مقایسه شده و مطابقت خوبی در پیش¬بینی ضرایب آیرودینامیکی تحت اثر پدیده¬ی سطح و جریان آزاد با اعداد رینولدز پایین مشاهده می¬شود. در الگوریتم عددی استفاده شده برای کوپل کردن میدان‌های سرعت و فشار از روش SIMPLEC و برای گسسته‌سازی معادلات ممنتوم از روش مرتبه‌ی دوم و جهت مدل‌سازی آشفتگی جریان از مدل چهار معادله¬ای Transition-SST استفاده شده است. نتایج نشان می¬دهد روش حل عددی استفاده شده به منظور شبیه¬سازی جریان با عدد رینولدز پایین، قادر به تشخیص گردادیان فشار معکوس بوده و حباب¬های جدایش و گذر جریان آرام به آشفته لایه مرزی مشاهده گردیده است. همچنین نتایج نشان می¬دهد محل تشکیل حباب جدایش آرام، طول آن و گذر جریان آرام به آشفته تحت تاثیر حضور سطح زمین قرار می¬گیرد بطوریکه تحت تاثیر اثر سطح، محل گذر جریان و تشکیل حباب به لبه حمله ایرفویل متمایل شده و توزیع فشار روی ایرفویل تحت تاثیر تغییر محل تشکیل حباب¬ها می¬باشد بطوریکه در محل تشکیل حباب‌های جدایش آرام، توزیع فشار دچار تغییر روند گردد
متن کامل [PDF 769 kb]   (3192 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: آئرودینامیک|جریان آشفته|دینامیک سیالات محاسباتی
دریافت: ۱۳۹۲/۱۱/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱/۵ | انتشار: ۱۳۹۳/۷/۲

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code