دوره 16، شماره 7 - ( 1395 )                   جلد 16 شماره 7 صفحات 12-22 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jafari J, Pasandide Fard M, Changizian M. Modelling of Super Cavitation on Wing using Partial nonlinear model of Boundary Element Methods. MME. 2016; 16 (7) :12-22
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-9700-fa.html
جعفری جواد، پسندیده فرد محمود، چنگیزیان مازیار. مدل سازی کاویتاسیون گسترده بر روی بال با استفاده از مدل غیرخطی جزئی روش المان مرزی. مهندسی مکانیک مدرس. 1395; 16 (7) :12-22

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-9700-fa.html


1- دانشجو
2- دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
3- استادیار گروه مکانیک دانشگاه شهید چمران اهواز
چکیده:   (1345 مشاهده)
در این مقاله مدل‌سازی جریان پایای کاویتاسیون گسترده با استفاده از مدل غیرخطی پاره‌ای روش المان مرزی بررسی شده است. شبکه مورد استفاده از نوع ثابت بوده بنابراین قدرت چشمه و دوقطبی روی سطح هر المان و در هر مرحله ثابت می‌باشد. با توجه به استفاده از مدل غیرخطی پاره‌ای یا فرض ارتفاع کم کاویتی تمامی شرایط مرزی بر روی سطح جسم اعمال شده و هیچگونه محاسباتی بر روی سطح کاویتی انجام نمی‌گیرد. در این مدل عدد کاویتاسیون مقداری معلوم بوده و طول کاویتی در هر مرحله محاسبه می‌شود. چنانچه به مرحله ای رسیدیم که مقادیر بدست آمده در دو مرحله‌ی پیاپی تغییر ناچیزی داشته باشد طول نهایی کاویتی بدست آمده و ادامه حل متوقف می‌شود. بر پایه این روش، بطور ویژه دو شرط کوتای مورینو و فشاری تکرار شونده بر روی بال با مقطع ناکا 16006 به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. شرط کوتای فشاری تکرار شونده در مقایسه با شرط کوتای مورینو دارای هزینه محاسباتی بالاتری بوده اما از طرفی دارای دقت بالاتری جهت برقراری شرط کوتا می‌باشد. نشان داده شده است که در مدل‌سازی جریان کاویتاسیون گسترده مدل کوتای مورینو شرط عدم اختلاف فشار در لبه‌ی فرار را نمی‌تواند برقرار کند و می‌بایست از شرط کوتای تکرار شونده استفاده شود. با توجه به اینکه مدل بسته شدن کاویتی از نوع ساده می‌باشد مقایسه نتایج نشان می‌دهد این روش دارای دقت بسیار خوبی در پیش‌بینی رفتار جریان همراه با کاویتاسیون با توجه به هزینه محاسباتی بسیار کم دارا می‌باشد.
متن کامل [PDF 767 kb]   (904 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: آئرودینامیک
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۵/۳/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید