دوره 13، شماره 13 - ( ويژه‌نامه اول 1392 )                   جلد 13 شماره 13 صفحات 111-100 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

rabani M, Faghih Khorasani A. Numerical and Experimental Investigation of Headwind over a Passenger Train. Modares Mechanical Engineering 2014; 13 (13) :100-111
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-9723-fa.html
ربانی مهرداد، فقیه خراسانی احمدرضا. بررسی تجربی و عددی جریان باد مقابل بر روی قطار مسافربری. مهندسی مکانیک مدرس. 1392; 13 (13) :100-111

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-9723-fa.html


1- دانشگاه یزد
2- استادیار/دانشگاه یزد
چکیده:   (5113 مشاهده)
در این پژوهش اثر جریان باد مقابل بر روی یک قطار مسافربری، بصورت تجربی و عددی مورد بررسی قرار گرفته است. در کار آزمایشگاهی مدل قطار در مقیاس 1:26 قطار واقعی ساخته شده که شامل لکوموتیو و یک واگن است. تعداد 16 مانومتر فشار به منظور اندازه گیری فشار در نقاط مختلف مدل قطار به کار گرفته شده است و نتایج برای سرعت های مختلف جریان باد مقابل ارائه شده اند. در شبیه سازی عددی، جریان اطراف قطار به صورت سه بعدی، مغشوش و تراکم ناپذیر مدل سازی شده است. جهت بررسی دقت حل عددی، ضرایب فشار بدست آمده از شبیه سازی عددی در نقاط مختلف قطار با داده های آزمایشگاهی مورد مقایسه قرار گرفته که نتایج شبیه سازی عددی را صحه گذاری می کند. همچنین تأثیر تعداد واگن ها بر ضریب پسا و توزیع فشار در صفحه تقارن قطار به صورت عددی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که افزایش تعداد واگن ها تا 7 عدد باعث افزایش ضریب پسا تا میزان1.2336 می شود اما سرعت قطار تأثیر محسوسی بر مقدار ضریب پسای قطار ندارد. همچنین ضریب پسای هر واگن مسافربری میانی قطار به طور میانگین 0.1321 می باشد.
متن کامل [PDF 2661 kb]   (5344 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: آئرودینامیک
دریافت: 1392/1/18 | پذیرش: 1392/4/8 | انتشار: 1392/12/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.