دوره 13، شماره 2 - ( 2-1392 )                   جلد 13 شماره 2 صفحات 11-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه صنعتی شیراز
چکیده:   (6829 مشاهده)
در این مقاله عملکرد مدلهای توربولانسی مختلف در تخمین رفتار نوسانی جتهای سیالی با تحریک طبیعی مورد ارزیابی قرار گرفته است. بدین منظور معادلات متوسط¬گیری شده برای جریان تراکم ناپذیر آشفته در حالت غیردایم به همراه پنج مدل توربولانسی رایج در یک فضای محاسباتی سه بعدی حل شده¬اند. برای محاسبات از نرم افزار Fluent 6.3.26 استفاده شده است. در این تحقیق نتایج محاسباتی با داده¬های تجربی موجود مقایسه شد. بررسی¬ها نشان داد که دو مدل ε-k استاندارد و ω-k SST نسبت به سایر مدلهای مورد بررسی عملکرد مطلوبتری دارند. لازم به ذکر است که در سرعتهای ورودی بسیار کم، دقت مدل ε-k استاندارد به شدت کاهش می¬یابد بطوریکه نتایج این مدل در تخمین کمینه سرعت (انرژی) لازم جهت تحریک¬پذیری جت سیال قابل استناد نیست.
واژه‌های کلیدی: آشفتگی، جت نوسانی، تحریک طبیعی
متن کامل [PDF 430 kb]   (5853 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: دینامیک سیالات محاسباتی|جریان آشفته
دریافت: 1391/6/12 | پذیرش: 1391/8/6 | انتشار: 1391/11/30

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.