@ARTICLE{Dehghan Menshadi, author = {Bazrgar, Mohammad Javad and Dehghan Menshadi, Mojtaba and }, title = {Numerical Analyses of the Vortical Flow over the Cranked Kite Wing in Ground Proximity}, volume = {17}, number = {4}, abstract ={در طی فازهای نشست و برخاست، ساختارهای جریان و نیروهای آیرودینامیکی متفاوت از میدان جریان آزاد است. دینامیک سیالات محاسباتی جهت مطالعۀ میدان جریان یک بال کِرَنت‌کایت در ناحیۀ اثر سطح با تمرکز بر مطالعه رفتار گردابه‌ها استفاده شده است. زوایای حمله و ارتفاعات مختلف در سرعت جریان آزاد 70m/s بررسی شده است. معیار کیو نشان می‌دهد که در اثر سطح، رفتار گردابه‌ها در زاویه حملۀ 2° با 0° و زاویه حملۀ 8° با زوایای 4° و 6° مشابه است. بر طبق توپولوژی بردارهای گردایان فشار در زاویه حملۀ 2°، مرکز تمامی گردابه‌ها در اثر سطح تقریباً ثابت می‌ماند. گردابی باقیمانده محوری، سرعت محوری و مکش القاشده تمامی گردابه‌ها افزایش می‌یابد و ایزوسطح‌های‌‌ معیار کیو قطورتر می‌شوند. در زاویه حملۀ 8° با کاهش ارتفاع، گردابی باقیمانده محوری در گردابه اولیه و گردابه محل شکستگی بال به ترتیب افزایش و کاهش می‌یابد. هم‌چنین، گردابه محل شکستگی به گردابه اولیه نزدیک می‌شود و از سطح بال فاصله می‌گیرد. در زاویه حملۀ 8°، فروپاشی گردابه ثانویه به بالادست جریان انتقال می‌یابد و تا قبل از فروپاشی قوی‌تر می‌شود. ساختار منسجم گردابه بین لبه حمله و گردابه محل شکستگی در اثر سطح از بین می‌رود و حباب بازچرخشی روی سطح بال تشکیل می‌شود. با کاهش ارتفاع، بیش‌ترین نمو ضرایب برآ و پسا روی سطح زیرین بال اتفاق می‌افتد. }, URL = {http://mme.modares.ac.ir/article-15-3032-fa.html}, eprint = {http://mme.modares.ac.ir/article-15-3032-fa.pdf}, journal = {Modares Mechanical Engineering}, doi = {}, year = {2017} }