TY - JOUR JF - mdrsjrns JO - Modares Mechanical Engineering VL - 18 IS - 3 PY - 2018 Y1 - 2018/5/01 TI - Numerical Calculation of the Sound Produced by the Wind Flow Around the Cylinder and Correction of the Sound Amplitude by Increasing the Length TT - محاسبه عددی صدای حاصل از جریان باد حول سیلندر و تصحیح شدت صوت با افزایش طول N2 - در تحقیق حاضر، از توانایی حل عددی نرم‌افزار انسیس فلوئنت استفاده شده است تا صدای تولید شده توسط جریان سرعت بالا بر روی یک استوانه با استفاده از قیاس آکوستیکی لایت‌هیل محاسبه شود. محاسبات بر روی یک استوانه (بخشی از ارابه فرود هواپیما) در سرعت 70 متر بر ثانیه (سرعت نشست و برخواست هواپیماهای مسافربری) انجام شده است. در روش حاضر، ابتدا مسئله همانند یک حل عددی معمولی به صورت گذرا با زمان انجام می‌شود. در طی حل، اطلاعات منابع تولید نویز آیرودینامیکی به‌عنوان ورودی تحلیل‌های آکوستیکی در فایل‌هایی ذخیره می‌شود. سپس با حل معادلات آکوستیکی، میزان صدای تولید شده (با واحد دسیبل) در نقاطی که از پیش به عنوان میکروفون در مختصات دلخواه تعریف شده‌اند، محاسبه می‌گردد. هدف از این تحقیق، علاوه بر بررسی توانایی حل عددی فلوئنت در محاسبه صدای حاصل از جریان، استفاده از روشی برای تخمین میزان افزایش صدا با افزایش طول سیلندر می‌باشد. در اصل با توجه به زمان‌گیر بودن حل عددی، می‌توان صدای طول کوچکی از سیلندر را محاسبه کرد و بعد با استفاده از تقریب مهندسی، صدای جریان حول سیلندر با طول‌های بزرگتر را تخمین زد. پس از انجام محاسبات لازم، نتایج مدل‌سازی به‌صورت منحنی‌های سطح فشار صوت حاصل از آنالوژی آکوستیکی و آنالیز طیفی فوریه، ارائه شده‌است. نتایج حل نشان می‌دهد که مدل آشفتگی شبیه‌سازی گردابه بزرگ مناسب‌ترین مدل برای شبیه‌سازی‌های آکوستیکی می‌باشد. همچنین فشار صوتی حاصل از روش تخمینی برای بررسی اثر افزایش طول سیلندر، تطابق خوبی با نتایج تجربی دارد. SP - 440 EP - 450 AU - Najafian, Arezoo AU - Parhizkar, Hamid AU - Ghasemlooy, Sajjad AU - Tarabi, Abbas AD - Department of Aerospace Engineering, Malek Ashtar University, Tehran, Iran KW - Aeroacoustic simulation؛ Ffowcs-Williams & Hawkings model؛ Large Eddy Simulation؛ Sound pressure level UR - http://mme.modares.ac.ir/article-15-4700-fa.html ER -