Modares Mechanical Engineering
مهندسی مکانیک مدرس
Modares Mechanical Engineering
Engineering & Technology
http://mme.modares.ac.ir
1
admin
1027-5940
2476-6909
10.22034/mme
fa
jalali
1393
10
1
gregorian
2015
1
1
14
10
online
1
fulltext
fa
شبیهسازی و ارزیابی تجربی دسته موتور هیدرولیکی مگنتورئولوژیکال
Simulation and Experimental Evaluation of a Magneto-Rheological Hydraulic Engine Mount
یکی از معایب دسته موتورهای الاستومری ایدهآل نبودن سفتی دینامیکی آنها میباشد. موتور در شرایط بارگذاری ضربهای نیازمند نگهدارندهای سخت بوده تا از حرکات بیش از اندازه آن جلوگیری کند ولی در فرکانسهای بالا که دامنه ارتعاشات پایین است، قرارگیری موتور بر روی نگهدارندههایی نرم باعث کاهش ارتعاشات انتقالی به بدنه خودرو میگردد. در دسته موتورهای شبه فعال، با تغییر در پارامترهای سیستم نظیر سفتی و استهلاک هدف مورد نظر تحقق مییاید. با استفاده از سیال مگنتورئولوژیکال در دسته موتور شبهفعال، امکان تغییر در استهلاک سیستم با اعمال میدان مغناطیسی به وجود میآید. دسته موتور ارائه شده در این مقاله، دسته موتوری مگنتورئولوژیگال میباشد که قابلیت تغییر در میزان استهلاک سیستم را با روشن و خاموش نمودن جریان ورودی به سیمپیچ مغناطیسی فراهم میآورد. افت فشار سیال، ناشی از عبور آن از مجرای تحت میدان مغناطیسی، دسته موتور را از نظر دینامیکی سختتر میکند. در این طرح کاربرد سیال مگنتورئولوژیکال برای ایجاد تغییر در خواص استهلاکی سیستم به خوبی نشان داده شده است. شبیهسازی ارتعاشی دسته موتور با در نظر گرفتن اثرات استهلاک سیال مگنتورئولوژیکال در حالت قرارگیری در میدان مغناطیسی صورت پذیرفته و نتایج حاصل با نتایج حاصل از آزمایش مقایسه شده است.
Hydraulic engine mounts are applied to the automotive applications to isolate the frame from the high frequency noise and vibration produced by the engine. It also designs to reduce the engine shake motions from the road distribution usually occurred at low frequencies. This implies that the stiffness and damping properties of the engine mount should be amplitude- and frequency- dependent. In the semi-active engine mounts this task will be done by changing the mount parameters such as stiffness and damping. Magneto-rheological fluids are used in the mounts to change their damping by applying the magnetic field. When the current is applied to the electromagnet and the magnetic field is present, the behavior of the magneto-rheological mount is changed by the magneto-rheological effects. In this paper, a prototype magneto-rheological mount was built and experimentally evaluated. Also, the mathematical model of the mount was developed to represent the dynamic behavior of the engine mount system. The model was numerically solved based on the prototype parameters and simulated in MATLAB. The experimental results were used to verify the model in predicting the mount characteristics.
دسته موتور مگنتورئولویکال,سفتی دینامیکی,تغییر استهلاک,شبیهسازی ارتعاشی
Magneto-Rheological Engine Mount,Dynamic Stiffness,Damping,Vibration Simulation
43
49
http://mme.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-15-1000-9332&slc_lang=fa&sid=15
Reza
Tikani
رضا
تیکنی
100319475328460053232
100319475328460053232
Yes
دانشگاه صنعتی اصفهان
Saeed
Ziaei-Rad
سعید
ضیائی راد
100319475328460053244
100319475328460053244
No
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان
Mohsen
Esfahanian
محسن
اصفهانیان
100319475328460053245
100319475328460053245
No
عضو هیات علمی دانشگاه