Modares Mechanical Engineering
مهندسی مکانیک مدرس
Modares Mechanical Engineering
Engineering & Technology
http://mme.modares.ac.ir
1
admin
1027-5940
2476-6909
10.22034/mme
fa
jalali
1395
6
1
gregorian
2016
9
1
16
7
online
1
fulltext
fa
حل تحلیلی استراتژی خطدید بهینه برای سیستم هدایت و کنترل یکپارچه سادهشده برای اهداف ثابت
Analytical Solution of Optimal Line-of-Sight Strategy for Simplified Integrated Guidance and Control System with Stationary Target
در این مقاله، حل تحلیلی و صریح استراتژی خطدید بهینه برای سیستمهای هدایت و کنترل یکپارچه بدون در نظر گرفتن اشباع زاویه بالک استخراج شدهاست. دینامیک وسیله پروازی بصورت یک تابع تبدیل مرتبه دوم ناکمینهفاز مدل شدهاست که نمایانگر تخمین پریود کوتاه است. برای حل مسئله کنترل بهینه، دینامیک عملگر ایدهآل و بدون اشباع زاویه بالک فرض شده اما برای بررسی عملکرد، محدودیت روی زاویه بالک در شبیهسازی اعمال شدهاست. معادلات حرکت برای حل بهینه بصورت تکبعدی در نظر گرفته شده و زمان و موقعیت نهایی معلوم و ثابت فرض شدهاست. همچنین، معادلات با استفاده از چهار فرم بیبعدسازی مختلف استخراج شدهاست که سبب افزایش دید در طراحی و تحلیل عملکرد استراتژی هدایت و کنترل یکپارچه میشود. بعلاوه، بهرههای هدایت برای حل پایای استراتژی مذکور بصورت تحلیلی و صریح استخراج شدهاست. در مجموع، عملکرد «قانون هدایت و کنترل یکپارچه خطدید بهینه» از حل پایای آن بهتر بوده ولی بار محاسباتی آن بیشتر است؛ اگرچه برای ریزپردازندههای کنونی قابل قبول میباشد. بعلاوه در پیادهسازی قانون مذکور از برازش منحنی یا جستجو در جدول میتوان استفادهکرد. همچنین مطالعه پارامتری بیبعد قانون هدایت و کنترل یکپارچه، بطور نمونه برای ضریب وزنی فاصله از خطدید، بهره و فرکانس پریود کوتاه دینامیک وسیله پروازی صورت گرفتهاست. در نهایت، عملکرد هر دو قانون هدایت و کنترل یکپارچه با وجود عدم قطعیت در مدل دینامیک وسیله پروازی بررسی شدهاست.
In this paper, an explicit formulation of optimal line-of-sight strategy is derived in closed-loop for integrated guidance and control (IGC) system without consideration of fin deflection limit. The airframe dynamics is modeled by a second-order nonminimum phase transfer function, describing short period approximation. In the derivation of our optimal control problem, the actuator is assumed to be perfect and without limitation on fin deflection, whereas fin deflection limit is applied for the performance analysis of the presented optimal IGC solution. The problem geometry is assumed in one dimension and the final position and final time are fixed. The formulation is obtained in four different normalized forms to give more insight into the design and performance analysis of the optimal IGC strategy. In addition, guidance gains are obtained analytically in explicit form for steady-state solution. In overall, the performance of IGC is better than that of IGC with steady-state gains, but have more computational burden; however, it is reasonable for now-a-day microprocessors. Curve fitting or look-up table may be used instead for an implementation of optimal IGC strategy. Moreover, parametric study of nondimensional IGC parameters is carried out, such as weighing factor, dc gain, and short period frequency. Finally, the performance of the both IGC strategies is evaluated with airframe model uncertainties.
هدایت و کنترل یکپارچه,کنترل بهینه,هدایت خطدید,سیستمهای ناکمینهفاز
Integrated Guidance and Control,Optimal Control,Line-of-Sight Guidance,Non-Minimum Phase Systems
361
372
http://mme.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-15-1000-2736&slc_lang=fa&sid=15
Seyyed Hesam
Sajjadi
سیدحسام
سجادی
100319475328460063383
100319475328460063383
No
دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس
Seyed Hamid
Jalali Naini
سیدحمید
جلالی نائینی
100319475328460063379
100319475328460063379
Yes
دانشگاه تربیت مدرس