Modares Mechanical Engineering
مهندسی مکانیک مدرس
Modares Mechanical Engineering
Engineering & Technology
http://mme.modares.ac.ir
1
admin
1027-5940
2476-6909
10.22034/mme
fa
jalali
1394
6
1
gregorian
2015
9
1
15
7
online
1
fulltext
fa
بررسی تجربی میدان جریان روی ایرفویل بلانت در رینولدز بسیار کم
Experimental study of flow field on the blunt airfoil at very low Reynolds number
این مقاله به بررسی تجربی میدان جریان روی یک ایرفویل بلانت میپردازد. برای این کار از سیستم اندازهگیری PIV مبتنی بر ساختارهای لحظهای جریان استفاده شده است تا امکان مشاهده و بررسی دو بعدی جریان حول ایرفویل در لحظات مختلف فراهم شود. این مطالعه برای جریان با اعداد رینولدز بسیار کم (کوچکتر از 4500) انجام شده است. این رژیم جریان بسیار نزدیک به رژیم حاکم در شرایط پروازی هواپیماهای بدون سرنشین در مقیاس میکرو است. به منظور اعتبار سنجی روش به کار برده شده، جریان حول استوانه مورد بررسی قرار گرفته است و در ادامه میدانهای سرعت لحظهای و سرعت متوسط، خطوط جریان و میدان ورتیسیتی متوسط حول ایرفویلهای ساده و بلانت بدست آمده است. نتایج نشان میدهند که تفاوتهایی در ساختارهای گردابهای و ابعاد ناحیه جدایش برای ایرفویل با بلانت نسبت به ایرفویل ساده وجود دارند. ضمن اینکه جدایش جریان در هر دو حالت ایرفویل ساده و ایرفویل دارای بلانت در زاویه حمله 5 درجه رخ داده است. همچنین تشکیل گردابهها در ناحیه جدایش و موقعیت آنها و نحوه چرخش آنها در زمانهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
This article investigates experimental study of the flow field on a blunt airfoil. For this purpose, PIV technique based on instantaneous flow structures is used in order to view and two dimensional investigation of flow field around unmodified and blunt airfoil and at different times. This study is performed on flows at very low Reynolds number(Reynolds number lower than 4500). This flow regime is very similar to dominant condition on micro air vehicles (MAVs). In order to validate the method used in this study, flow field around cylinder is considered and in continue, instantaneous and mean velocities fields, streamlines and mean vortices field around unmodified and blunt airfoils are obtained. The results show that there are prominent differences on the structure of wake around airfoils and sizes of separation region for blunt and simple airfoils. Meanwhile separation of the flow for both blunt and simple airfoils at this very low Reynolds number, is occurred at angle of attack 5 (at low angle of attack). Also generation of vortex at wake region and their position and circulation at different times, are discussed.
روش PIV,ایرفویل بلانت,رینولدز بسیار کم,ناحیه جدایش,سرعتهای لحظهای
PIV method,blunt airfoil,very low Reynolds number,Wake,instantaneous velocities
181
187
http://mme.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-15-1000-3268&slc_lang=fa&sid=15
Reza
Kamyab Matin
رضا
کامیاب متین
100319475328460057353
100319475328460057353
No
Iran university of science and Technology
دانشگاه علم و صنعت ایران
Hojat
Ghassemi
حجت
قاسمی
100319475328460057352
100319475328460057352
Yes
Iran University of Science and Technology
دانشگاه علم و صنعت ایران
Abbas
Ebrahimi
عباس
ابراهیمی
100319475328460057351
100319475328460057351
No
Sharif university of Technology
دانشگاه صنعتی شریف