Modares Mechanical Engineering
مهندسی مکانیک مدرس
Modares Mechanical Engineering
Engineering & Technology
http://mme.modares.ac.ir
1
admin
1027-5940
2476-6909
10.22034/mme
fa
jalali
1397
5
1
gregorian
2018
8
1
18
4
online
1
fulltext
fa
بررسی تجربی و عددی رفتار سازه های ساندویچی با اتصال دو طرفه تحت بارگذاری ضربه سرعت پایین
An Experimental and numerical investigation on low velocity impact properties of sandwich panels with bilateral connection
عموما ساختارهای ساندویچی با ابعاد بزرگ، از اجزاء کوچکتری تشکیل شدهاند. این اجزاء با نوع خاصی از اتصالات به یکدیگر متصل میشوند. این اتصالات میتوانند فلزی یا چسبی بوده و از نظر هندسی به منظور تحمل بارهای مختلف طراحی شده باشند. این در حالی است که مطالعات محدودی روی رفتار مکانیکی اتصالات سازههای ساندویچی صورت پذیرفته است. مقاله حاضر به بررسی رفتار دو نوع اتصال آلومینیومی با هندسه متفاوت تحت بارگذاری ضربه سرعت پایین میپردازد که این اتصالات بین دو سازه ساندویچی با رویههای کامپوزیت شیشه/ اپوکسی و هسته لانه زنبوری آلومینیومی استفاده شده و با استفاده از رزین اپوکسی به سازه ساندویچی متصل گردیده است . پس از ساخت نمونهها، آزمون ضربه سرعت پایین بر روی نمونههای ساندویچی متشکل از دو نوع اتصال انجام شد و رفتار هر یک ار اتصالات تحت این نوع بارگذاری مورد بررسی قرار گرفت. بعلاوه به منظور شبیه سازی رفتار سازههای ساندویچی دارای اتصال، مدلسازی نمونهها با استفاده از یک نرم افزار بر پایه روش المان محدود صورت پذیرفت. صحه گذاری نتایج شبیه سازی نرم افزاری با مقایسه نتایج عددی و تجربی، انجام شد و تطابق مناسبی بین نتایج حاصل از کار عددی با نتایج تجربی مشاهده گردید. سپس برای هر دو نوع اتصال، تاثیر افزایش طول و ضخامت بر رفتار سازه از طریق تحلیل پارامتری با استفاده از مدل المان محدود، مورد مطالعه قرار گرفت.
Large and/or complicated sandwich structures are often manufactured by connecting pre-fabricated sandwich panels by means of connections, adhesive or bolts. In nearly all sandwich constructions certain types of joints have to be used for assembly but little is known about their mechanical behavior. This paper deals with the investigation of the behavior of two aluminum joints with different geometries under low velocity impact tests. These two joints are used to connecting sandwich panels with glass-epoxy skins and aluminum honeycomb core. The joints and sandwich panels are connected by means of epoxy resin. After construction of the specimens, low velocity impact tests were performed on the specimens. Finite element analysis were used to simulate the behavior of sandwich panels with connection. Verification of the numerical results was performed by comparing the numerical and experimental results. There was a good compliance between numerical and experimental results. Also, the effect of increasing the length and the thickness of the connections on the behavior of the sandwich panel was done through a parametric study using the FEM model.
سازه ساندویچی, اتصال, کامپوزیت شیشه/ اپوکسی, لانه زنبوری, آزمون ضربه سرعت پایین
Sandwich panel,connection,glass/epoxy composite,honeycomb,low velocity impact
23
31
http://mme.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-15-11943-1&slc_lang=fa&sid=15
Shidokht
Rashiddadash
شیدخت
رشیدداداش
100319475328460093343
100319475328460093343
No
Mechanical Eng Dept, AUT
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه امیرکبیر
mojtaba
sadighi
مجتبی
صدیقی
100319475328460093344
100319475328460093344
No
Mechanical Eng Dept. Amirkabir Uni.
دانشیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سهیل
داریوشی
100319475328460093345
100319475328460093345
Yes
پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران (گروه کامپوزیت)