Shahab M, Moavenian M. Investigation of the effect of control unit on disruption to fault detection of vehicle active suspension system with hydraulic actuator. Modares Mechanical Engineering 2017; 17 (4) :443-452
URL:
http://mme.modares.ac.ir/article-15-1924-fa.html
۱- دانشجوی دکتری دانشگاه فردوسی
۲- هیات علمی دانشگاه فردوسی - گروه مکانیک
چکیده: (۴۷۰۶ مشاهده)
طراحی سیستمهای شناسایی و تشخیص عیب (FDDS)، گرچه باعث پیشرفت راهبردهای کنترلی میشوند لیکن با چالش دخالت کنترلکننده در فرایند شناسایی عیب روبرو هستند. در این پژوهش، در راستای افزایش کارایی و دقت سیستمهای عیبیاب در فرایند شناسایی عیوب، به شناسایی تأثیر و تعیین میزان اختلال حضور واحد کنترلکننده بر روی پارامترهای مؤثر و فرایند شناسایی عیوب میپردازد. برای دست یافتن به این مهم، روش توانمندی در شناسایی الگوی عیب ماشینآلات و تجهیزات مبتنی بر مدل و رفتار دینامیکی، با استفاده از محاسبات نرم ارائه و بر روی سیستم تعلیق خودرو مورد آزمون قرار داده است. سیستم تعلیق از قسمتهای تأثیرگذار در ایمنی و قابلیت اطمینان خودرو میباشد. برای تحقیق میزان اختلال ایجادشده توسط واحد کنترل، از شبیهسازی سیستم تعلیق غیرفعال و فعال (با عملگر هیدرولیک) به همراه واحد کنترل استفاده شده است. نتایج آزمونها (با مقادیر تصادفی) تحت شرایط متفاوت، نشان میدهد وجود واحد کنترل، بسته به میزان دقت، فرایند شناسایی عیوب را سختتر و مقاومت سیستم عیبیاب را در برابر نویز و اغتشاشات بهمراتب کاهش میدهد. با توجه به نحوه تأثیرگذاری واحد کنترل در فرایند تشخیص عیوب، استفاده از راهکارهای مناسب پیشنهادشده در این پژوهش، نقش مهمی در جبران اثرات نامطلوب کاهش دقت دارد. آزمونهای فوق و بررسی فرآیند تعیین میزان اثر واحد کنترلکننده در شناسایی عیوب توسط برنامه عیبیاب که با استفاده از نرمافزار Matlab کدنویسی و تهیهشده، ابزار مفیدی است که اجرای مراحل مختلف پژوهش و آزمونها را تسریع و تسهیل مینماید.
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی کامل |
موضوع مقاله:
سایر...... دریافت: 1395/10/10 | پذیرش: 1395/12/27 | انتشار: 1396/2/9