Kazemi M, Alavi nia A. High Velocity Impact on Sandwich Panels with Graded Foam-cored and Aluminum Face-sheet: Numerical and Experimental Assessment. Modares Mechanical Engineering 2019; 19 (4) :1039-1047
URL:
http://mme.modares.ac.ir/article-15-24389-fa.html
۱- گروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران ، kazemi@malayeru.ac.ir
۲- گروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه بوعلیسینا، همدان، ایران
چکیده: (۴۵۷۵ مشاهده)
در این تحقیق، رفتار هدفهای ساندویچی با رویه آلومینیومی و هسته فوم پلییورتان مدرج با چگالیهای مختلف بررسی شده است. تاثیر تغییرات درجهبندیشده چگالی فوم هسته و اثر ترتیب و توالی لایههای فومی با چگالیهای مختلف، در جذب انرژی و حد بالستیک سازههای ساندویچی که در سرعت بالا (۱۶۰ تا ۳۰۰متر بر ثانیه) تحت ضربه پرتابههای استوانهای سر نیمکروی قرار میگیرند، به روش تجربی و عددی مورد مطالعه قرار گرفته است. بهطور کلی پنج نوع پانل متفاوت از نظر چیدمان لایهها در ابعاد ۱۰۰×۱۰۰میلیمتر مربع و با تعداد شش عدد از هر نوع تهیه شد. در مجموع تعداد نمونههای تهیهشده برابر ۳۰ نمونه شد. شبیهسازیهای عددی با استفاده از نرمافزار الاسداینا انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان داد که اولاً تطابق خوبی بین نتایج تجربی و شبیهسازی برقرار است و ثانیاً نتایج تجربی و شبیهسازی نشان داد که حد بالستیک و جذب انرژی سازههای ساندویچی با جرم یکسان با هسته فومی مدرج در حالتی که لایه فومی با چگالی کمتر در سمت ضربه قرار گیرد، برای پانلهای سه لایهای بهترتیب ۵/۵ و ۱۱/۵% بیشتر از هسته فومی تکلایه با چگالی میانگین است.
نوع مقاله:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
مکانیک ضربه دریافت: 1397/6/1 | پذیرش: 1397/9/10 | انتشار: 1398/1/17