دوره 13، شماره 11 - ( 11-1392 )                   جلد 13 شماره 11 صفحات 77-87 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Induction motor control using ANFIS controller and IWO optimization algorithm for using in HIL testing of turbojet FCU -. Modares Mechanical Engineering. 2014; 13 (11) :77-87
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-2601-fa.html
صالحی امین، منتظری مرتضی، محمدی احسان. کنترل سرعت موتور القایی جهت بکارگیری در سیستم تست HIL واحد کنترل سوخت موتور جت با استفاده از کنترل‌کننده‌ی ANFIS و الگوریتم علف‌های هرز مهاجم-. مهندسی مکانیک مدرس. 1392; 13 (11) :77-87

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-2601-fa.html


1- IUST
2- دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده:   (4470 مشاهده)
واحد کنترل سوخت موتور جت (FCU) در طی چند سال گذشته در آزمایشگاه شبیه سازی و کنترل سیستم های دانشگاه علم و صنعت ایران، طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر در مرحله ی تست سخت افزار در حلقه قرار گرفته است. با توجه به اینکه در دستگاه تست FCU، موتور جت به صورت واقعی وجود ندارد لذا از یک موتور القایی به عنوان عملگر واسطه استفاده شده است تا از طریق آن بتوان میزان دور بدست آمده از نتایج شبیه سازی موتور جت را به پمپ دنده ای FCU منتقل کرد. در این مقاله، کنترل سرعت این موتور القایی مطابق با شرایط دستگاه تست ارائه شده است. بدین منظور از روش شناسایی سیستم برای مدل سازی اجزای بکار رفته در سیستم کنترل سرعت موتور القایی استفاده گردیده و مدل ارائه شده با استفاده از نتایج بدست آمده از تست عملی مورد ارزیابی قرار گرفت. این مدل جهت طراحی کنترلر فازی- عصبی- تطبیقی (ANFIS) استفاده شده است و با بکارگیری الگوریتم علف های هرز مهاجم (IWO) به عنوان یک ابزار قدرتمند کاوش در فضاهای جستجوی وسیع و نامنظم به تنظیم پارامترهای این کنترلر پرداخته شده است. کنترلر طراحی شده بر روی سیستم واقعی پیاده سازی گردید. نتایج بدست آمده از شبیه سازی و پیاده سازی کنترلر طراحی شده نشان دهنده عملکرد مناسب کنترلر ANFIS طراحی شده با الگوریتم IWO می باشد.
متن کامل [PDF 1458 kb]   (3019 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: کنترل|مکاترونیک
دریافت: 1391/12/10 | پذیرش: 1392/3/4 | انتشار: 1392/9/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA