دوره 21، شماره 7 - ( تیر 1400 )                   جلد 21 شماره 7 صفحات 479-488 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hatami M, Gholipour A. Experimental study and Numerical Optimization for the Burner Geometry Parameters of Preheated Furnace at Esfarayen Steel Industrial Complex. Modares Mechanical Engineering. 2021; 21 (7) :479-488
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-44545-fa.html
حاتمی محمد، قلی پور علی. مطالعه تجربی و بهینه‌سازی عددی پارامترهای هندسی مشعل در کوره‌ پیش گرم خط پرس مجتمع صنعتی فولاد اسفراین. مهندسی مکانیک مدرس. 1400; 21 (7) :479-488

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-44545-fa.html


1- مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفرایندانشگاه شیان جیائوتنگ چین ، m.hatami@xjtu.edu.cn
2- مجتمع صنعتی فولاد اسفراین
چکیده:   (185 مشاهده)
   در این پژوهش به مطالعه تجربی و مدلسازی پارامترهای هندسی یک مشعل کوره پیش گرم در خط پرس مجتمع صنعتی اسفراین پرداخته شده است. جهت بهبود فرآیند احتراق در مشعل، سه قطر مختلف (10، 20 و 30 میلیمتر) برای نافی و سه طول مختلف (225، 250 و 300 میلیمتر) برای طول اختلاط مشعل در نظر گرفته شده است. برای شبیه سازی از نرم افزار انسیس-فلوئنت و از مدل آشفتگی ε-RNG k استفاده شده است و نتایج مدلسازی نشان می دهد که روش اعمال شده دقت خوبی داشته و حداکثر با 23% خطا مقادیری بیشتر از مقادیر تجربی برای دما نشان می دهد که این اختلاف دما به علت عدم اندازه گیری دقیق دبی هوای ورودی و همچنین اندازه گیری نقطه ای دما در مشعل ایجاد شده است. در بررسی اثر قطر نافی مشاهده شده است که با افزایش قطر نافی از 10 تا 30 میلیمتر، ماکزیمم دمای داخل مشعل 6% افزایش داشته است که در برابر افزایش ناچیز آلاینده اکسیدهای نیتروژن در داخل مشعل، از بین قطر های انتخابی قطر 30 میلیمتر برای طراحی بهینه انتخاب شده است. همچنین نتایج بررسی اثر طول اختلاط بر عملکرد مشعل نشان داده است که با افزایش طول، میزان گرمای تولیدی بطور ناچیزی کاهش پیدا می کند که با توجه به پایداری مطلوب تر آلاینده های اکسید نیتروژن بعلت فضای بیشتر و واکنش کاملتر، طول 300 میلیمتر برای طراحی بهینه انتخاب شده است.
متن کامل [PDF 876 kb]   (67 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي اصيل | موضوع مقاله: دینامیک سیالات محاسباتی
دریافت: 1399/4/27 | پذیرش: 1400/1/31 | انتشار: 1400/4/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول