دوره 22، شماره 6 - ( خرداد 1401 )                   جلد 22 شماره 6 صفحات 428-419 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ZeinalBeyk M J, Hosseini R, Modarres S M M, Ameri M J. An investigation into effects of changing dimensions of flywheel of a non-explosive separation system on its performance. Modares Mechanical Engineering. 2022; 22 (6) :419-428
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-57499-fa.html
زینل بیک محمدجواد، حسینی روح اله، مدرس سیدمحمدمحسن، عامری محمدجواد. بررسی تاثیر تغییر ابعاد چرخ طیار یک سیستم جدایش غیر انفجاری در عملکرد آن. مهندسی مکانیک مدرس. 1401; 22 (6) :428-419

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-57499-fa.html


1- دانشگاه جامع امام حسین (ع)
2- دانشگاه جامع امام حسین(ع) ، R.Hosseini.mech@gmail.com
3- دانشگاه جامع امام حسین(ع)
چکیده:   (123 مشاهده)
یکی از مهمترین راه­های اثبات شده در کاهش مصرف سوخت ماهواره برها؛ استفاده از سیستم‏های جدایش چند مرحله­ای است. این سیستم­های جدایش بر اساس مکانیزم عملکرد به دو دسته انفجاری و غیر انفجاری تقسیم می­شوند. امروزه سیستم­های جدایش غیر انفجاری به دلیل ویژگی­هایی از جمله سهولت نگهداری، کاهش خطرات مربوط به انفجار و کاهش شوک وارده به قسمت پیلود(Payload) مورد توجه قرار گرفته­اند. یکی از انواع سیستم­های جدایش غیر انفجاری، سیستم جدایش غیر انفجاری مبتنی بر رهاساز سی بی او دی  (Clamp Band Opening Device) است. در این پژوهش تغییرات ابعاد (هندسه و ضخامت) چرخ طیار که یکی از پارامترهای موثر در عملکرد رهاساز سی بی او دی می­باشد، مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور شبیه­سازی از نرم افزار ادمز (ADAMS) استفاده شده و نتایج با استفاده از آزمایشات تجربی بر روی نمونه ساخته شده با استفاده از پرینتر سه‏بعدی صحت‏سنجی شده است. پارامترهای زمان جدایش، شتاب خطی پیچ پادساعتگرد در راستای محور جدایش و شتاب زاویه­ای چرخ طیار حول محور جدایش به عنوان پارامترهای خروجی انتخاب شده است. مشخص شد که افزایش قطر و ضخامت چرخ طیار با مدت زمان جدایش رابطه مستقیم و با شتاب زاویه­ای چرخ طیار حول محور جدایش و شتاب خطی پیچ پادساعتگرد در راستای جدایش رابطه معکوس دارد. همچنین با افزایش گشتاور جرمی و جرم چرخ طیار، دامنه نوسانات شتاب کاهش می‏یابد.
متن کامل [PDF 731 kb]   (32 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي اصيل | موضوع مقاله: سازه های هوا فضا
دریافت: 1400/9/8 | پذیرش: 1400/12/5 | انتشار: 1401/3/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.