1- دانشگاه اراک ، hmoradzadeh@gmail.com
2- دانشگاه اراک
چکیده: (631 مشاهده)
در این تحقیق، تلاش شده است تا نیروهای موثر بر یک سامانهی ریلگذاری ساده و اقتصادی را که با اضافهکردن یک سیستم تعلیق به آن اصلاح شده است، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. ریلهای مورد مطالعه جزء اجزا یک ماشین مخصوص برای تولید قطعات سبک چوبی با الگوی مشابه میباشند. این مکانیزم از دو شفت و چهار بلبرینگ خطی تشکیل شده است که امکان لغزش بدون خطا در طول شفت را فراهم میآورد. تمام بارها و نیروهای مرتبط با محورهای عمودی دیگر بر روی این سیستم ریلگذاری تمرکز مییابند. بنابراین، با طراحی و اضافه کردن سیستم تعلیق به این مجموعه، تأثیر نیروهای نامطلوب بر روی ریلها بهبود یافته و نسبت به قبل بهبود یافته است. اثر وجود سیستم تعلیق بر روی محور با استفاده از نرمافزار آدامز (MSC ADAMS) مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج نشان میدهند که دامنهی نیروهای نوسانی ناشی از عملیات برادهبرداری روی شفت به شدت کاهش یافته است
نوع مقاله:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
ماشینکاری دریافت: 1402/9/11 | پذیرش: 1402/7/10 | انتشار: 1402/7/10