Rashiddadash S, sadighi M. An Experimental and numerical investigation on low velocity impact properties of sandwich panels with bilateral connection. Modares Mechanical Engineering 2018; 18 (4) :23-31
URL:
http://mme.modares.ac.ir/article-15-844-fa.html
۱- دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه امیرکبیر
۲- دانشیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
۳- پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران (گروه کامپوزیت)
چکیده: (۸۴۴۰ مشاهده)
عموما ساختارهای ساندویچی با ابعاد بزرگ، از اجزاء کوچکتری تشکیل شدهاند. این اجزاء با نوع خاصی از اتصالات به یکدیگر متصل میشوند. این اتصالات میتوانند فلزی یا چسبی بوده و از نظر هندسی به منظور تحمل بارهای مختلف طراحی شده باشند. این در حالی است که مطالعات محدودی روی رفتار مکانیکی اتصالات سازههای ساندویچی صورت پذیرفته است. مقاله حاضر به بررسی رفتار دو نوع اتصال آلومینیومی با هندسه متفاوت تحت بارگذاری ضربه سرعت پایین میپردازد که این اتصالات بین دو سازه ساندویچی با رویههای کامپوزیت شیشه/ اپوکسی و هسته لانه زنبوری آلومینیومی استفاده شده و با استفاده از رزین اپوکسی به سازه ساندویچی متصل گردیده است . پس از ساخت نمونهها، آزمون ضربه سرعت پایین بر روی نمونههای ساندویچی متشکل از دو نوع اتصال انجام شد و رفتار هر یک ار اتصالات تحت این نوع بارگذاری مورد بررسی قرار گرفت. بعلاوه به منظور شبیه سازی رفتار سازههای ساندویچی دارای اتصال، مدلسازی نمونهها با استفاده از یک نرم افزار بر پایه روش المان محدود صورت پذیرفت. صحه گذاری نتایج شبیه سازی نرم افزاری با مقایسه نتایج عددی و تجربی، انجام شد و تطابق مناسبی بین نتایج حاصل از کار عددی با نتایج تجربی مشاهده گردید. سپس برای هر دو نوع اتصال، تاثیر افزایش طول و ضخامت بر رفتار سازه از طریق تحلیل پارامتری با استفاده از مدل المان محدود، مورد مطالعه قرار گرفت.
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی کامل |
موضوع مقاله:
سازه های هوا فضا دریافت: 1396/10/12 | پذیرش: 1396/11/23 | انتشار: 1396/12/16