دوره 14، شماره 7 - ( 1393 )                   جلد 14 شماره 7 صفحات 169-175 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mirzaei M, Alishahi M M. Performance investigation of control and guidance system for a spinning flight vehicle with dithering canard. Modares Mechanical Engineering. 2014; 14 (7) :169-175
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-7599-fa.html
میرزائی مجتبی، علیشاهی محمد مهدی. بررسی عملکرد سیستم کنترل و هدایت یک وسیله پرنده چرخان با کانارد نوسانی. مهندسی مکانیک مدرس. 1393; 14 (7) :169-175

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-7599-fa.html


1- دانشگاه شیراز
چکیده:   (3289 مشاهده)
در این مقاله سیستم هدایت و کنترل یک وسیله پرنده چرخان با یک دسته بالک تک صفحه ای (دو بالک در یک صفحه) کانارد نوسانی بررسی شده است. استفاده از تنها دو بالک کنترلی کانارد باعث کمتر شدن تعداد عملگرها، سبک شدن وسیله و در نتیجه کم شدن هزینه نهایی می¬گردد. با این وجود، کنترل این وسیله پیچیده خواهد شد. طیف وسیعی از این پیچیدگی¬ها ناشی از تداخل سیستمهای کنترل و هدایت است که از طریق تولید نیروها و گشتاورهای نامتقارن سمتی اعمال می شوند. جهت کنترل مطلوب این وسیله چرخنده، استفاده از کانارد نوسانی پیشنهاد می گردد. کانارد نوسانی زاویه انحراف خود را متناسب با غلتش جسم پرنده حول محور طولی خود تنظیم می نماید. در این مقاله یک روش جهت کنترل و هدایت این وسیله پرنده با کمک کانارد نوسانی ارائه شده و پس از مدلسازی اجزای مختلف وسیله از جمله جستجوگر مادون قرمز، اتوپایلوت، ژایرو، عملگرها و... در یک برنامه شبیه سازی شش درجه آزادی کامل، نتایج آن بررسی گردید. نتایج شبیه سازی شش درجه آزادی صحت عملکرد کل سیستم در برخورد به هدف متحرک را نشان می دهد.
متن کامل [PDF 2158 kb]   (3786 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: آئرودینامیک|دینامیک، سینماتیک و مکانیزمها|کنترل
دریافت: 1392/8/18 | پذیرش: 1392/11/6 | انتشار: 1393/6/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA