دوره 17، شماره 9 - ( 1396 )                   جلد 17 شماره 9 صفحات 130-136 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

motamedi M, sheikhi S. Using of Turkel precondition method for convergence acceleration of compressible flow with low Mach number. Modares Mechanical Engineering. 2017; 17 (9) :130-136
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-11823-fa.html
معتمدی محسن، شیخی سعید. استفاده از روش پیش‌شرط ترکل جهت تسریع همگرایی حل جریان تراکم‌پذیر با ماخ پایین. مهندسی مکانیک مدرس. 1396; 17 (9) :130-136

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-11823-fa.html


1- عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه پیام نور
2- فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:   (1000 مشاهده)
سیستم معادلات تراکم‌پذیر با استفاده از روش‌های عددی بالادست برای تحلیل جریان‌ها با سرعت کم، همگرایی بسیار پایینی دارند. در این نوشتار روش پیش‌شرطی به عنوان روشی که می‌تواند مشکل‌های عددی سیستم معادلات اویلر تراکم‌پذیر را در سرعت‌های پایین برطرف کند به معادلات اویلر اعمال گردیده و برای تحلیل جریان حول هندسه‌های دو بعدی استفاده شده است. روش پیش‌شرطی با تصحیح قسمت گذرای معادلات، مقادیر ویژه را به یکدیگر نزدیک می‌کند و باعث افزایش سرعت رسیدن به حل پایا می‌شود. در نتیجه در اینجا ماتریس پیش‌شرط ترکل که یکی از پرکاربردترین ماتریس‌های پیش‌شرطی است، در سیستم معادلات اویلر استاندارد ضرب می‌شود. با توجه اینکه در بیشتر حل‌کننده‌ها از متغیرهای بقایی استفاده می‌شود، ماتریس پیش‌شرط ترکل برحسب متغیرهای بقایی ایجاد شده و مورد استفاده قرار گرفته است. برای گسسته‌سازی قسمت مکانی معادلات از روش حجم محدود بالادست "رو" در یک شبکه بی‌سازمان استفاده می‌شود. بخش زمانی معادلات نیز به کمک روش صریح رانگ کوتا مرتبه چهار گسسته می‌گردد. جهت بررسی دقت و کارایی روش پیش‌شرطی ترکل جریان غیرلزج دوبعدی حول ایرفویل NACA0012 با اعداد ماخ مختلف شبیه‌سازی شده و حل پایا بدست آمده است. نتایج نشان می‌دهد که با بکار بردن روش پیش‌شرطی ترکل در ماخ‌های پایین سرعت همگرایی را می‌توان تا دو برابر افزایش داد.
متن کامل [PDF 1311 kb]   (1303 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: آئرودینامیک
دریافت: ۱۳۹۶/۲/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۶/۳/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA