دوره 19، شماره 7 - ( 1398 )                   جلد 19 شماره 7 صفحات 1779-1788 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Afshari B, Rostami Varnousfaaderani M. Numerical Investigation of Cavitation Effect on the Performance of Waterjet Propulsion System by Computational Fluid Dynamics. Modares Mechanical Engineering. 2019; 19 (7) :1779-1788
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-25225-fa.html
افشاری بهنام، رستمی ورنوسفادرانی محمود. بررسی عددی تاثیر کاویتاسیون بر عملکرد سیستم رانش واترجت با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی. مهندسی مکانیک مدرس. 1398; 19 (7) :1779-1788

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-25225-fa.html


1- دانشکده مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان، ایران
2- دانشکده مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان، ایران ، rostamivf@aut.ac.ir
چکیده:   (156 مشاهده)
مدل‌سازی پدیده کاویتاسیون در سیستم رانش واترجت به‌دلیل اثرات مخرب و ماهیت دو فازی و پیچیده آن یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مهندسی و مدل‌سازی عددی است. از آنجایی که مطالعه این پدیده به‌صورت آزمایشگاهی در تونل کاویتاسیون مستلزم هزینه‌های فراوان است. بنابراین در این پژوهش با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی وقوع کاویتاسیون در یک واترجت جریان محوری شبیه‌سازی شد. مقدار هد، گشتاور و رانش براثر کاویتاسیون و همچنین بدون درنظرگرفتن کاویتاسیون در سه مقدار از دبی جریان به دست آمد. نتایج به‌دست‌آمده تطابق خوبی با مقادیر آزمایشگاهی داشتند. یکی از مطالعات جدید در این پژوهش بررسی الگوی تشکیل حباب‌های کاویتاسیون در نوک پره روتور و قسمت مکش آن است. مدل‌سازی عددی یک‌بار برای روتور و استاتور و یک‌بار برای روتور بدون درنظرگرفتن استاتور انجام شده است. حل عددی با استفاده از شبکه ساختاریافته، دستگاه مرجع چرخان، دامنه پریودیک، به‌صورت پایا و با استفاده از مدل توربولانسی SST انجام شده است.
 
متن کامل [PDF 943 kb]   (117 دریافت)    

دریافت: ۱۳۹۷/۶/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول