دوره 15، شماره 4 - ( 1394 )                   جلد 15 شماره 4 صفحات 265-271 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi Soleymani M, Fooladi Mahani M, Rezaeizadeh M, Bahiraie M. Experimental study of mill speed, charge filling, slurry concentration, and slurry filling on the wear of lifters in tumbling mills. Modares Mechanical Engineering. 2015; 15 (4) :265-271
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-2812-fa.html
محمدی سلیمانی مسلم، فولادی ماهانی مجید، رضایی زاده مسعود، بحیرایی مهدی. بررسی آزمایشگاهی تاثیر سرعت آسیا، حجم شارژ، غلظت و حجم پرشدگی دوغاب بر سایش لاینرهای آسیاهای گردان. مهندسی مکانیک مدرس. 1394; 15 (4) :265-271

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-2812-fa.html


1- آدرس اول:کرمان، بلوار جمهوری، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید باهنر، بخش مکانیک، دانشجوی دکتری. آدرس دوم: کرمان، انتهای جهاد، جنب شهرک افضلی پور، دانشگاه پیام نور کرمان، گروه فنی و مهندسی، مربی گروه مکانیک.
2- دانشیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه شهید باهنر، کرمان
3- استادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته، کرمان
4- کارشناسی ارشد، مهندسی مکانیک، دانشگاه ولی عصر، رفسنجان
چکیده:   (2268 مشاهده)
آسیا کردن یکی از مراحل مهم عملیاتی در فرآوری مواد معدنی است. جهت محافظت پوسته آسیا و انتقال انرژی به مواد و گلوله‌های داخل آسیا از لاینر استفاده می‌گردد. در طول کارکرد آسیا، لاینرها دچار سایش (کاهش جرم) شده و بازدهی آسیا را کاهش می‌دهند. شناخت و بررسی عواملی که باعث کاهش سایش لاینرها می‌شود، بسیار مهم است. در این پژوهش علاوه بر بررسی رفتار سایشی لاینرهای آسیا در شارژ و سرعت‌های مختلف، نرخ سایش بر اساس غلظت و حجم پرشدگی دوغاب نیز مورد بررسی قرار گرفته است. عامل عمده ضربه در آسیا، حرکت آبشاری بزرگ می‌باشد. این عامل و اثر تشکیل استخر دوغاب بر سایش نیز مطالعه شده است. برای این منظور از آسیای آزمایشگاهی به قطر یک و طول نیم متر استفاده گردید. آزمایش‌ها در سه سرعت 65%، 75% و 85% سرعت بحرانی، برای شارژهای 15، 20، 25 و 30 درصد حجم آسیا، دوغاب‌هایی با 40%، 50%، 60%، 70% و 100% جامد و حجم پرشدگی دوغاب بین 0.5 تا 3 انجام گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که در شارژ 20% و سرعت 75% بالاترین نرخ سایش اتفاق می‌افتد. همچنین در شرایط تر، با افزایش غلظت و حجم پرشدگی دوغاب در آسیا، سایش لاینر کاهش می‌یابد. در شرایط خشک، با افزایش خوراک در آسیا و افزایش نیروی نرمال، سایش لاینرها افزایش می‌یابد. از سویی سایش لاینرها در شرایط تر، بستگی به غلظت دوغاب بین 2 تا 4 برابر سایش در شرایط خشک می‌باشد.
متن کامل [PDF 620 kb]   (1525 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: مکانیک ضربه
دریافت: ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۱/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۱۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA