دوره 13، شماره 7 - ( 7-1392 )                   جلد 13 شماره 7 صفحات 63-54 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشیار پژوهشکده مکانیک، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران.
2- دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران
چکیده:   (5121 مشاهده)
به منظور جلوگیری از سقوط افراد شناور و یا مدل به داخل تونل باد عمودی، در قسمت خروجی نازل، توری محافظ نصب می¬شود. از آنجا که جریان هوا دارای بیشترین سرعت در این قسمت از تونل باد می¬باشد، لذا افت فشار ایجاد شده ناشی از توری محافظ بسیار بالا و قابل ملاحظه می¬باشد. از طرف دیگر به دلیل اینکه توری محافظ به طور متناوب در معرض نیروها¬ی دینامیکی ناشی از سقوط افراد شناور و یا مدل قرار دارد، لذا بایستی به منظور جلوگیری از وقوع پدیده خستگی از سیم¬های چند رشته¬ای در ساخت آن استفاده شود. در این تحقیق با استفاده از روش اختلاف ممنتوم ضریب نیروی پسا برای سیم چند رشته¬ای و مفتول اندازه¬گیری و مقایسه شده است. برای این منظور از دستگاه جریان سنج سیم داغ با پراب یک بعدی استفاده شده است. نتایج نشان می¬دهند که در اعداد رینولدز حدود 103×2، ضریب نیروی پسای سیم چند رشته¬ای 16% از مفتول بزرگتر است که این مقدار با افزایش عدد رینولدز کاهش می¬یابد. بطوریکه برای عدد رینولدز 104 ضریب نیروی پسای سیم چند رشته¬ای و مفتول تقریبا برابر می¬باشد.
متن کامل [PDF 1024 kb]   (5619 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: آئرودینامیک
دریافت: 1391/9/6 | پذیرش: 1391/12/6 | انتشار: 1392/5/15

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.