دوره 12، شماره 5 - ( 10-1391 )                   جلد 12 شماره 5 صفحات 111-102 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

seyedalian S J A, mahjob moghadas S. Theoretical, Analytical and Experimental Analysis Of Torsional Vibration On the Vehicle Crankshaft. Modares Mechanical Engineering 2013; 12 (5) :102-111
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-6996-fa.html
سید علیان سید جلال الدین، محجوب مقدس سعید. تحلیل تئوری، عددی و تجربی ارتعاشات پیچشی میل لنگ خودرو. مهندسی مکانیک مدرس. 1391; 12 (5) :102-111

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-6996-fa.html


1- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی - واحد مهدیشهر - سمنان
2- استادیار دانشگاه امام حسین (ع)
چکیده:   (7095 مشاهده)
میل لنگ یکی از قطعات مهم موتور می باشد که با حرکت دورانی خود در معرض گشتاورهای پیچشی ناشی از حرکت پریودیک سیلندر قرار دارد. نیروهای داخلی که سبب گشتاورهای تناوبی در میل لنگ می گردد، ایجاد ارتعاشات و نویز در موتور می نماید که می تواند مضر باشد. بنابراین بررسی رفتار دینامیکی میل لنگ ضروری است. همچنین، اگرچه اکثر سازه های فیزیکی مانند میل لنگ خودرو به صورت پیوسته هستند، اما می توان آنها را به صورت مجزا مدل کرده و مورد تحلیل قرارداد. در این مقاله به ارتعاشات پیچشی میل لنگ دو نوع خودروی رنو و پژو با سه روش تئوری، عددی و تجربی پرداخته شده است. در تحلیل تئوری از فرمول B.I.C.E.R.A استفاده شده و فرکانس های طبیعی بدست آمده از این روش و فرکانسهای طبیعی تحلیل عددی که با نرم افزار ANSYS صورت گرفته، با تست تجربی مقایسه شده و با انتخاب بهترین مدل، اثر دور موتور در ارتعاشات پیچشی میل لنگ بررسی شده است.
متن کامل [PDF 1446 kb]   (5518 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: انرژی خورشیدی و تشعشع
دریافت: 1390/10/18 | پذیرش: 1391/4/5 | انتشار: 1391/8/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.