دوره 15، شماره 9 - ( 9-1394 )                   جلد 15 شماره 9 صفحات 23-34 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jalali Chimeh S A, Karimi Mazrehshahi H, Naderi Tabrizi M. Dynamic Analysis of Simultaneous usage of Propellant Utilization and Flight’s Apparent Velocity Regulation Systems in Liquid Propellant System. Modares Mechanical Engineering. 2015; 15 (9) :23-34
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-3164-fa.html
جلالی چیمه سید علیرضا، کریمی مزرعه شاهی حسن، نادری تبریزی مهیار. تحلیل دینامیکی عملکرد همزمان سیستم تخلیه مخازن سیال و تنظیم کننده سرعت ظاهری پرواز در یک سامانه پیشران مایع. مهندسی مکانیک مدرس. 1394; 15 (9) :23-34

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-3164-fa.html


1- دنشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
2- دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، دانشکده هوا و فضا
3- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده:   (4159 مشاهده)
این پژوهش به بررسی اثرات همزمانی کارکرد دو سامانه تخلیه همزمان مخازن سیال و تنظیم‌کننده سرعت ظاهری پرواز می‌پردازد. سامانه‌ها به منظور ارسال فرامین کامپیوتر پرواز به موتور و تطبیق رژیم کاری موتور با شرایط بیرونی جسم پرنده مورد استفاده دارند و به سامانه‌های کنترل برون موتوری مشهور می‌باشند. هرکدام از این سامانه‌ها به تنهایی نقشی موثر در دستیابی به پارامترهای نهایی مسیر پرواز مانند جرم و سرعت را ایفا می‌کنند. همزمانی کارکرد این دو سامانه باعث بالا رفتن دقت در برد موشک و توانمندی حمل بار محموله می‌گردد. اثر این سامانه‌ها در جرم و برد نهایی در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است. بدین جهت با شبیه‌سازی دینامیکیِ کارکرد موتور، در طول زمان ماموریت در پیکره شبیه‌ساز پرواز، امکان ارسال فرامین برای تغییر در رژیم کاری موتور از طریق کارکرد دو سامانه‌ی کنترلی فراهم شده است. برای یک ماموریت مشخص نتایج شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهد که عملکرد سامانه‌ی تخلیه همزمان مخازن به تنهایی منجر به افزایش برد و سرعت نهایی انتهای مسیر پرواز شده است و حضور همزمان سامانه‌ی تنظیم کننده سرعت ظاهری با سامانه تخلیه همزمان، رسیدن به این دو مهم را حتی در حضور اغتشاشات مسیر پروازی محقق می‌نماید. از دیگر نتایج این پژوهش دستیابی به بار محموله‌ی بیشتر برای یک ماموریت خاص تحت اثر عملکرد همزمان این دو سامانه می‌باشد.
متن کامل [PDF 895 kb]   (2918 دریافت)    

دریافت: 1394/3/2 | پذیرش: 1394/4/5 | انتشار: 1394/4/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA