دوره ۱۱، شماره ۲ - ( ۶-۱۳۹۰ )                   جلد ۱۱ شماره ۲ صفحات ۲۵-۱۳ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hedayati R, Ziaee Rad S. Comparison of numerical methods in perpendicular and inclined bird strike events. Modares Mechanical Engineering 2011; 11 (2) :13-25
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-3547-fa.html
هدایتی رضا، ضیایی راد سعید. مقایسه روشهای حل عددی در برخورد قائم و مورب پرنده. مهندسی مکانیک مدرس. ۱۳۹۰; ۱۱ (۲) :۱۳-۲۵

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-۱۵-۳۵۴۷-fa.html


۱- دانشگاه صنعتی اصفهان
۲- استاد دانشگاه صنعتی اصفهان
چکیده:   (۷۰۹۳ مشاهده)
تصادم بین پرنده و هواپیما که به عنوان "برخورد پرنده" شناخته می شود، پدیده¬ای معمول و در عین حال خطرناک است. در این پژوهش برای تحلیل برخورد پرنده از سه روش لاگرانژ، هیدرودینامیک ذره¬ای هموارشده (SPH) و اویلر-لاگرانژ اختیاری (ALE) استفاده¬شده و نتایج حاصل از آن¬ها با هم و با نتایج تجربی مقایسه شده است. برای مقایسه نتایج، نحوه تغییر شکل مدل پرنده و نمایه فشار در مرکز برخورد با هم مقایسه شده¬اند. نتایج نشان داد که هر سه روش لاگرانژ، هیدرودینامیک ذره¬ای هموارشده و اویلر-لاگرانژ اختیاری به¬خوبی می¬توانند نمودار فشار آزمون¬های عملی را چه در برخورد عمود و چه در برخورد مورب پیش بینی کنند. همچنین هر سه روش تغییر شکل مشابهی از پرنده را چه در برخورد عمودی و چه در برخورد مورب پیش بینی می¬کنند. کوتاهی زمان حل، نداشتن پارامترهای زیاد و دشوار و نیز مواجه¬نشدن با خطاهای عددی شایستگی بهتر روش SPH را در مدل سازی برخورد پرنده نسبت به دو روش دیگر نشان می¬دهد.
متن کامل [PDF 4804 kb]   (۶۹۰۳ دریافت)    

دریافت: 1389/10/28 | پذیرش: 1390/6/6 | انتشار: 1390/6/23

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.