دوره ۱۲، شماره ۶ - ( ۱۲-۱۳۹۱ )                   جلد ۱۲ شماره ۶ صفحات ۱۱۶-۱۰۴ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Salmasi A, shadaram A. Numerical and Experimental Investigation on the effect of a plasma actuator on NLF0414 Airfoils’ Efficiency after the Stall. Modares Mechanical Engineering 2013; 12 (6) :104-116
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-5553-fa.html
سلماسی عاطفه، شادآرام عبدالله، میرزایی مسعود، شمس طالقانی آرش. بررسی عددی و تجربی اثر یک عملگر پلاسمایی بر کارایی ایرفویل NLF۰۴۱۴ در زوایای حمله پس از واماندگی. مهندسی مکانیک مدرس. ۱۳۹۱; ۱۲ (۶) :۱۰۴-۱۱۶

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-۱۵-۵۵۵۳-fa.html


۱- دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی
۲- استاد/دانشگاه صنعتی خواجه نصیر
۳- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده:   (۷۱۶۸ مشاهده)
یکی از روش¬های نوین در زمینه کنترل فعال جریان، استفاده از عملگر پلاسمایی است که بوسیله تزریق ممنتوم به لایه مرزی، سبب جلوگیری از وقوع پدیده جدایش می¬شود. هدف از این تحقیق، شبیه¬سازی عددی و تجربی ایرفویل NLF0414 تحت تاثیر نیروهای حجمی حاصل از عملگر پلاسمایی می¬باشد. برای این منظور، ایرفویل مذکور تحت جریان هوای عبوری با سرعت m/s 25 و زوایای حمله مختلف، در دو حالت حضور و عدم حضور عملگر پلاسمایی به هر دو صورت عددی و تجربی شبیه¬سازی می¬شود تا میزان و چگونگی تاثیر حضور عملگر پلاسمایی بر روی جریان به خوبی بررسی شود. این بررسی نشان داد که حضور عملگر پلاسمایی بر روی سطح ایرفویل و در نزدیکی شروع جدایش سبب جابجا شدن نقطه جدایش از mm 16x= به mm 41x= در زاویه حمله 18 درجه می¬شود. این میزان تاخیر در شروع جدایش بر روی سطح ایرفویل سبب افزایش 35% نسبت ضریب نیروی برا به ضریب نیروی پسا و یا در حقیقت بازده ایرفویل در این زاویه حمله می¬شود.
متن کامل [PDF 1275 kb]   (۶۰۱۷ دریافت)    

دریافت: 1391/1/26 | پذیرش: 1391/5/27 | انتشار: 1391/9/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.