Mohammadmoradi S, Akbari A, Mirzaei M. Robust Model Predictive Control for Active Suspension System using Linear Matrix Inequalities. Modares Mechanical Engineering 2018; 17 (12) :183-192
URL:
http://mme.modares.ac.ir/article-15-7646-fa.html
محمدمرادی شهاب، اکبری احمد، میرزایی مهدی. کنترل پیشبین مقاوم برای سیستم تعلیق فعال دارای نامعینیهای پارامتری بااستفاده از نامعادلات ماتریسی خطی. مهندسی مکانیک مدرس. 1396; 17 (12) :183-192
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-7646-fa.html
1- دانشجوی دکتری برق-کنترل، دانشکده مهندسی برق، دانشگاه صنعتی سهند، تبریز، ایران
2- دانشکده مهندسی برق، دانشگاه صنعتی سهند تبریز
3- عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز
چکیده: (4153 مشاهده)
این مقاله یک روش کنترل پیش بین مقاوم را با استفاده از نامعادلات ماتریسی خطی برای سیستم تعلیق فعال خودرو با نامعینیهای پارامتری ارائه می کند. از آنجا که هدف سیستم تعلیق بهبود راحتی سفر و جادهپذیری ضمن ارضای قیود سیستم تعلیق نظیر حد جابجایی تعلیق و حداکثر مجاز نیروی کنترلی است، از روش کنترل پیش بین که از متداولترین روشهای کنترل در مسایل بهینه سازی مقید می باشد، استفاده شده است. همچنین جهت لحاظ کردن قیود تعلیق در طراحی کنترل کننده از ابزار نامعادلات خطی استفاده شده است که در آن پایداری سیستم تعلیق طراحی شده در صورت برآورده شدن نامعادلات ماتریسی خطی اثبات می شود. از طرفی وجود نامعینیهای پارامتری در سیستم تعلیق اجتناب ناپذیر است. در مقاله حاضر، با توسعه و محاسبه نامعادلات ماتریسی خطی جدید، روش کنترل پیش بین پیشنهادی با عملکرد مقاوم در برابر نامعینی های پارامتری طراحی شده است. به منظور ارزیابی عملکرد سیستم کنترل پیشنهادی، کنترلکننده پیش بین طراحی شده بر مدلی از سیستم تعلیق فعال یک چهارم خودرو در حضور نامعینیهای پارامتری اعمال می شود. نتایج شبیه سازی نشان می دهند که روش پیشنهادی کنترل پیش بین مقاوم عملکرد خوبی را با وجود نامعینی پارامتری داشته و در ارضای قیود سیستم تعلیق به خوبی عمل می کند. همچنین نتایج شبیه سازی با پروفایل های جاده مختلف، نشان دهنده مستقل بودن روش کنترل پیش بین پیشنهادی از تحریکهای جاده است.
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی کامل |
موضوع مقاله:
طراحی، خودرو و تریبولوژی دریافت: 1396/6/22 | پذیرش: 1396/8/17 | انتشار: 1396/9/10