۱- دانشگاه تربیت مدرس
۲- استاد دانشگاه تربیت مدرس
چکیده: (۶۳۹۹ مشاهده)
استفاده از کیسه های هوا به عنوان وسیلهای مورد قبول برای ایمنی سرنشین در تصادفات، در حال افزایش است. اما در بسیاری از موارد خود کیسه های هوا، باعث آسیب دیدگی سرنشین می شود. یکی از آسیب دیدگی های رایج، سوختگی ناشی از کیسهی هوا است. سوختگی های ناشی از کیسههای هوا میتوانند شیمیایی یا حرارتی باشند. سوختگیهای شیمیایی در این مقاله بررسی نشده است. سوختگی های حرارتی ناشی از کیسه های هوا دو نوع است: سوختگی ناشی از برخورد مستقیم با کیسهی هوا و سوختگی ناشی از برخورد با گاز داغ خروجی از دریچههای کیسهی هوا. هدف این مقاله شبیه سازی عددی این دو نوع سوختگی است. یک مطالعه پارامتریک برای بررسی نقش جنس کیسه ی هوا، قطر دریچه، تعداد دریچهها و فاصله سرنشین از کیسه ی هوا، انجام شده است. طبق نتایج به دست آمده بیشترین سوختگی مربوط به PA66 )پلی آمید 66) و کمترین مربوط به PET (پلی اتیلن) می باشد. با افزایش قطر دریچه عمق ایجاد سوختگی بیشتر می شود. با افزایش تعداد دریچه ها عمق ایجاد سوختگی افزایش پیدا می کند. فاصلهی سرنشین از کیسهی هوا رابطهی مشخصی با سوختگی ندارد.
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی کامل |
موضوع مقاله:
احتراق|انتقال حرارت و جرم|جریان تراکم پذیر دریافت: 1393/2/8 | پذیرش: 1393/4/11 | انتشار: 1393/6/17