Jahani K, Dehnad M. Predicting the shock isolation behaviour of a hydraulic engine mount by 3D finite element modeling of fluid-structure-interaction. Modares Mechanical Engineering 2014; 14 (4) :122-128
URL:
http://mme.modares.ac.ir/article-15-8903-fa.html
۱- استادیار دانشکده مکانیک-دانشگاه تبریز
۲- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد سیستم محرکه خودرو از دانشکده مکانیک دانشگاه تبریز
چکیده: (۶۰۹۲ مشاهده)
یک دسته موتور هیدرولیکی سازه خودرو را از ارتعاشات سیستم تولید و انتقال قدرت خودرو ایزوله کرده و از حرکات زیادی این سیستم در اثر تحریک شوک جلوگیری می کند. در این مقاله، سفتی دینامیکی یک دسته موتور هیدرولیکی در بازه فرکانسی پایین (بازه فرکانسی تحریک شوک) با استقاده از تست مودال و مدلسازی اجزاء محدود سه بعدی و از طریق روش تکرار و به روز رسانی مدل، پیش بینی می گردد. مدلسازی انجام گرفته شامل خواص غیرخطی مواد الاستومری، برهم کنش سازه و سیال و فرکانس های تشدید خود دسته موتور می باشد. برای مدلسازی برهم کنش سیال و سازه از تکنیک مش-مرفینگ استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که روش بکار برده شده به خوبی می تواند نحوه ایزوله کردن شوک توسط دسته موتور را پیش بینی نماید.
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی کامل |
موضوع مقاله:
ارتعاشات|روش اجزای محدود دریافت: 1392/6/19 | پذیرش: 1392/7/18 | انتشار: 1393/3/10