مهندسی مکانیک مدرس

مهندسی مکانیک مدرس

مطالعه‌ی هواصوتی جریان حول بال‌های مثلثی الماسی، برش‌خورده و بریده با استفاده از رهیافت شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگ

نویسندگان
1 دانشگاه هوایی شهید ستاری
2 معاون آموزشی دانشکده مهندسی هوافضا/ دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
چکیده
در این تحقیق، جریان حول بال‌های مثلثی برش‌خورده، بریده و الماسی به طول وتر ریشه‌ی 360 میلی‌متر با زوایای پسگرایی به ترتیب،°65، °42/°66 و °53 با استفاده از رهیافت شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگ بررسی شده است. ضرایب آیرودینامیکی بال‌های مثلثی مذکور محاسبه گردیده و با نتایج عددی و تجربی موجود مقایسه شده که تطابق خوبی با نتایج تجربی مشاهده شده است. شرایط مرزی استفاده شده به منظور محاسبات هواصوتی شامل سرعت جریان آزاد 50 متربرثانیه، عدد رینولدز بر پایه‌ی وتر ریشه 106×2.1 و عدد ماخ 0.147 در زاویه‌ی حمله‌ی 15 درجه در نظر گرفته شده است. نتایج صدای دریافتی از میکروفن‌های قرار گرفته در ناحیه دنباله بال‌های مورد مطالعه، به صورت چگالی طیف قدرت، فشار صوتی، تراز فشار صدا و دامنه صدا مورد بررسی قرار گرفته است. تراز فشار صدای دریافتی توسط میکروفن قرار گرفته در فاصله 1.835 متری از نوک بال‌های مذکور در بازه‌ی عدد استروهال 0 تا 1 به ترتیب بین 22 الی 66، 10 الی 73 و 9 الی 44 دسی‌بل متغیر است که بیانگر رفتار صوتی بهتر بال مثلثی الماسی نسبت به بال‌های مثلثی برش‌خورده و بریده می‌باشد.
کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله English

Aeroacoustic Investigation of Flow over the Diamond, Cropped and Cranked Arrow Delta Wings Using Large Eddy Simulation Approach

نویسندگان English

Hossein Mohammadi 1
Mahdi Ramezanizadeh 2
1 Shahid Sattari aerial science and technology university
2 Department of Aerospace Engineering/ Shahid Sattari Aeronautical University of Science & Technology
چکیده English

The objective of this paper is to obtain acoustical behavior of air flow around 65° sweep back cropped, 66°/42° cranked arrow and 53° diamond delta wing configuration by using large eddy simulation approach with 0.17 of smagorinsky-lilli coefficient. It is worthy to mention that the root chord of the wings is 360 mm. Validation of the aerodynamics coefficient is performed using available experimental results which showed good agreements. CFD simulations were performed for 15 degree angles of attack at a Mach number of 0.147 and a Reynolds number of 1.2 million based on the root chord. Acoustic measurements such as power spectral density, acoustic pressure, sound pressure level and sound amplitude, were taken using 3 microphones in the wake region of the mentioned wings. The amount of sound pressure level of microphone which is placed at 1.835 meter from apex of above wings in the range of Strouhal 0 to 1 is, 22 to 66, 10 to 73 and 9 to 44 which indicates aeroacoustic behavior of the diamond delta wing, is more better than cropped and cranked arrow delta wing.

کلیدواژه‌ها English

Aeroacoustics
Cropped Delta Wing
Cranked Arrow Delta Wing
Diamond Delta Wing
Large Eddy Simulation Approach