دوره 14، شماره 16 - ( ويژه‌نامه چهارم 1393 )                   جلد 14 شماره 16 صفحات 301-291 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ashrafizadeh A, Hosseinjani A A. Study the Effects of Oscillation Frequency and Amplitude on Flow Around a Flapping Airfoil via an Improved Immersed Boundary Method. Modares Mechanical Engineering 2015; 14 (16) :291-301
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-655-fa.html
اشرفی زاده علی، حسینجانی میاندهی علی اکبر. بررسی عددی اثرات تغییر فرکانس و دامنه بر جریان حول یک باله نوسانگر به وسیله یک روش مرز غرق شده بهبود یافته. مهندسی مکانیک مدرس. 1393; 14 (16) :291-301

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-655-fa.html


1- استادیار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
2- دانشجو
چکیده:   (5984 مشاهده)
در این مقاله به بررسی عددی تغییر فرکانس و دامنه نوسان بر جریان حول باله در حرکت نوسان پیچشی پرداخته شده است. یک روش حل عددی برای بررسی این جریان ارائه شده که می‌توان آن‌را شکل بهبود یافته خانواده‌ای از روش‌های مرز غرق شده موسوم به روش‌های نیرو مستقیم تلقی نمود. در این روش پیشنهاد شده است که از تقریب مرتبه اول زمانی به جای حل دستگاه معادلات، برای محاسبه نیرو در نقاط لاگرانژی استفاده شود. روش‌های مرز غرق شده به دلیل استفاده از یک شبکه کارتزینی ثابت، در مسایل با مرز متحرک بسیار کارآمد می‌باشند. برای اعتبارسنجی روش پیشنهادی، از داده‌های معتبر مربوط به جریان حول استوانه‌های ثابت و نوسانی استفاده شده است. در این پژوهش علاوه بر کانتورهای ورتسیته و نمودار‌های ضرایب برآ و پسا، نحوه توزیع انرژی جنبشی منتقله به میدان جریان و تغییرات آن به واسطه تغییر دامنه و فرکانس حرکت باله نیز ارائه شده است. نتایج حاصل شده از این تحقیق نشان می دهد که با افزایش دامنه نوسان به بالاتر از 77/1 در یک عدد استروهال ثابت،22 /0 الگوی ایجاد گردابه های دنباله باله به هم خورده و در دامنه نوسان،80/2 جریان عملا ماهیت آشوبناک به خود می‌گیرد. علاوه بر این در دامنه نوسان ثابت71 /0 با افزایش عدد استروهال به بالاتر از،3/0 نظم ایجاد گردابه‌ها به هم خورده و درعدد استروهال 4/0 رفتار غیر متقارن گردابه‌ها قابل مشاهده است. .
متن کامل [PDF 1511 kb]   (6572 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: آئرودینامیک|دینامیک سیالات محاسباتی|سازه های دریایی
دریافت: 1393/1/19 | پذیرش: 1393/3/19 | انتشار: 1393/8/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.